V posledných rokoch môžeme pozorovať rastúce povedomie o environmentálnych problémoch. Spotrebitelia sa čoraz viac zaujímajú o dosahy svojich nákupov na životné prostredie a tiež o to, či firmy, od ktorých nakupujú, skutočne prispievajú k riešeniu klimatickej krízy. Tento trend je pozitívny a potrebný, no zároveň rastie počet prípadov, keď firmy zneužívajú túto snahu a zverejňujú zavádzajúce informácie. V reakcii na tento tlak mnohé firmy začali propagovať svoje produkty a služby ako „zelené“, „ekologické“ alebo „udržateľné“.
Greenwashing je forma dezinformácie, kedy spoločnosti preháňajú alebo klamú o svojich ekologických postupoch a produktoch alebo službách, ktoré poskytujú. To môže zahŕňať prehnané tvrdenia o ekologickej šetrnosti, propagáciu bezvýznamných opatrení alebo skrývanie negatívnych dosahov na životné prostredie. Takéto nečestné praktiky nielenže podkopávajú dôveru verejnosti, ale aj prehlbujú environmentálne škody.
Cieľom tejto publikácie je poskytnúť hlbšie pochopenie greenwashingu, vysvetliť jeho rôzne formy a príklady, týkajúcu sa legislatívu, ako aj jeho dosahy na spoločnosť a životné prostredie. K dispozícii verejne pre každého:
Publikácia vznikla vďaka podpore z Nadácie Tesco. Ďakujeme.